Współpracujemy z:
Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Olszewki i Lubaszcza
które istnieje od 2002 r.
Swą działalność przejawiamy w inicjatywach poprawiających życie na wsi, organizujemy szkolenia dla mieszkańców, dbamy o przygotowanie miejsc spotkań i rozwój kultury, organizujemy wyjazdy studyjne, wycieczki i festyny. Pozyskujemy środki na realizacje projektów, z których korzystają głównie dzieci i młodzieży.
Od 1 września 2008 r. Stowarzyszenie jest organem prowadzącym Niepubliczną Szkołę Podstawową w Olszewce im. Józefa Blechacza. Do szkoły uczęszczają dzieci z Olszewki, Lubaszcza, Dębowa, Dębionka, Broniewa, Chrząstowa i Nakła.
Misją naszej szkoły jest wyposażenie absolwentów w taki zasób wiedzy i umiejętności, który pozwoli im na kontynuację nauki w gimnazjum oraz twórcze satysfakcjonujące życie w społeczeństwie.
Od 2009 roku Stowarzyszenie prowadzi przy szkole punkt przedszkolny „Jeżyki” dla dzieci w wieku 3-5 lat
XIX Bal Charytatywny naszej szkoły
Dwudziestego stycznia bieżącego roku po raz dziewiętnasty odbył się Charytatywny Bal organizowany przez Radę Rodziców Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Józefa Blechacza w Olszewce. Goście przybyli do gościnnej Starej Stodoły o godzinie dwudziestej. Uroczystego rozpoczęcia balu dokonała Pani Dyrektor Elżbieta Mirosławska, Prezes Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Olszewki i Lubaszcza Ryszard Kamiński oraz Przewodniczący Rady Rodziców Rafał Liedke.
Świętowaliśmy Dzień Babci i Dziadka
W ubiegły wtorek, 30 stycznia, w naszej szkole uczniowie uczcili Święto wszystkich Babć i Dziadków. Klasy, począwszy od „Zerówki”, a na klasie VI kończąc, przygotowały dla swoich dziadków występy artystyczne. Zaproszeni goście mogli posłuchać piosenek, wierszy, a także pośmiać się z kabaretowych skeczy.
Kodowanie na kółku matematycznym
W piątek, 2 lutego, na zajęciach kółka matematycznego „Na plusik” uczniowie po raz drugi spędzili czas nieco inaczej niż zwykle. Za pierwszym razem, kiedy zobaczyli na podłodze dziwną kratkę z taśmy izolacyjnej byli mocno zaintrygowani. Kiedy dowiedzieli się, do czego ma służyć, nie mogli się doczekać kolejnego razu. Na zajęcia zawitał robot, którego można było zaprogramować. Dla naszych dzieci styczność z kodowaniem nie jest pierwszyzną, ale inna forma programowania niż praca na komputerze wzbudziła wiele radości. Najpierw ich zadaniem było doprowadzenie robota do określonego przedmiotu.
Wyszukiwanie na stronie
Gościmy:
Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.