Współpracujemy z:
Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Olszewki i Lubaszcza
które istnieje od 2002 r.
Swą działalność przejawiamy w inicjatywach poprawiających życie na wsi, organizujemy szkolenia dla mieszkańców, dbamy o przygotowanie miejsc spotkań i rozwój kultury, organizujemy wyjazdy studyjne, wycieczki i festyny. Pozyskujemy środki na realizacje projektów, z których korzystają głównie dzieci i młodzieży.
Od 1 września 2008 r. Stowarzyszenie jest organem prowadzącym Niepubliczną Szkołę Podstawową w Olszewce im. Józefa Blechacza. Do szkoły uczęszczają dzieci z Olszewki, Lubaszcza, Dębowa, Dębionka, Broniewa, Chrząstowa i Nakła.
Misją naszej szkoły jest wyposażenie absolwentów w taki zasób wiedzy i umiejętności, który pozwoli im na kontynuację nauki w gimnazjum oraz twórcze satysfakcjonujące życie w społeczeństwie.
Od 2009 roku Stowarzyszenie prowadzi przy szkole punkt przedszkolny „Jeżyki” dla dzieci w wieku 3-5 lat
Pasowanie na czytelnika
We wtorek, 1 grudnia, uczniowie klasy pierwszej zostali uroczyście pasowani na czytelnika szkolnej biblioteki. Zanim do tego doszło obejrzeli inscenizację pt."Dziewczynka z zapałkami" w wykonaniu uczniów klasy II, których przygotowała pani Anita Czyż. Po obejrzeniu baśni "Pierwszaki" musiały wykazać się znajomością bajek i baśni poprzez rozwiązywanie zagadek i wykonywanie różnych zadań np. połączenie obrazka z bajki z odpowiednim tytułem, ułożenie bajkowych puzzli, odgadnięcie rekwizytu i dopasowanie go do właściwej bajki itp. Za każde zadanie uczniowie otrzymywali w nagrodę kolorowankę z bajek. Okazało się, że "Pierwszaki" doskonale zdały egzamin ze znajomości bajek. Potem uroczyście złożyły przysięgę i grubą księgą "Przysłów i aforyzmów" zostały pasowane przez panią Dyrektor Bernadetę Tadych-Manuszewską na czytelnika. Jako dowód pełnoprawnego czytelnika otrzymały dyplomy pasowania. Na koniec uczniowie udali się do biblioteki, gdzie pani bibliotekarka zapoznała dzieci z zasadami korzystania z księgozbioru i każdemu wypożyczyła ksiązkę. Program pasowania przygotowała Grażyna Kamińska - bibliotekarz, a pomagały dziewczynki z klasy III: Wiktoria Lemańczyk i Weronika Drążek.
"Czerwony Kapturek" po angielsku
We wtorek 2 grudnia, w restauracji "Art Caffe" w Nakle uczniowie biorący udział w popołudniowych zajęciach języka angielskiego w ramach projektu "Let's continue in Olszewka" zaprezentowali inscenizację znanej bajki "Czerwony Kapturek" ale w języku angielskim. Dzieci przygotowywały sie pod okiem lektora pani Moniki Słowik. Bajkę zaprezentowano podczas spotkania podsumowującego plebiscyt Młody Talent Krajny i Pałuk. Organizatorem plebiscytu było Stowarzyszenie Partnerstwo dla Krajny i Pałuk. Mali aktorzy wystapili dla ponad siedemdziesięciu uczestników spotkania. Po swoich występach zostali nagrodzeni gromkimi brawami. Kolejny raz wystapią 18 grudnia w naszej szkole. Oto kilka zdjęć z próby.
Kiermasz świąteczny na rzecz chorego Bartka
Od póltora miesiąca raz w tygodniu spotykali się nauczyciele i uczniowie na warsztatach rękodzielniczych podczas, których wykonywali różne wytwory rękodzielnicze np. świeczniki, kulki na choinkę, doniczki, kartki świąteczne itp. Wykonane przez nauczycieli ozdoby zostały sprzedane na kiermaszu świątecznym, który odbył się 8 grudnia w naszej szkole. Całkowity dochód ze sprzedaży został przeznaczony dla naszego chorego kolegi Bartka. Organizatorzy kiermaszu serdecznie dziękują wszystkim, którzy włączyli się w akcję "Dla Bartka". Kilka zdjęć z wykonywania kulek metodą decoupage, zaś inne zdjęcia można oglądać w artykule "warsztaty rękodzielnicze" oraz z kiermaszu.
Wyśmienita zabawa "Andrzejkowa" 2009
W wieczór "Andrzejkowy " 27 listopada, uczniowie klas IV - VI z NSP Olszewka bawili się w szkole na dyskotece połączonej z noclegiem. Zabawę uświetnił wspaniałym głosem i sprzętem muzycznym pan Daniel Twardowski. Uczniowie bawili się wyśmienicie. Tańcom nie było końca, a zadowolone buzie dzieci "mówiły" same za siebie . Kółka, węże, przeplatanki, pociąg i inne figury taneczne wciągnęły do tańca wszystkich dzieci jak i nauczycielki. W przerwach między tańcami można było pośpiewać znane przeboje – karaoke, wypadło również bez zarzutu. Magiczny pierścień zmieniający kolory - stał się symbolem wróżb "Andrzejkowych". Po wyczerpującej zabawie uczniowie położyli się spać, jednak zanim zasnęli - jeszcze długo, długo rozmawiali i opowiadali sobie ciekawe historie. Rankiem wszyscy uczniowie jednogłośnie potwierdzili, że zabawa była bardzo udana. Bezpieczeństwo podczas noclegu zapewniły uczniom panie nauczycielki: Hanna Januszewska, Wioletta Sobczak, Renata Strugała - Wiśniewska oraz Aleksandra Jankowska.
Andrzejkowy salon wróżb
Z okazji Andrzejek, nauczycielki kształcenia zintegrowanego, przygotowały w piątek 27 listopada Salon Wróżb dla dzieci z oddziału zerówkowego i kl. I – III. Motto zabawy brzmiało Czary mary, wosku lanie, co ma stać się niech się stanie! W Salon Wróżb została przekształcona sala gimnastyczna, w której powstały kąciki wróżek. Nie było biletów wstępu więc dzieci chętnie podchodziły do magicznego lustra i czarodziejskiej kuli, z której przyszłość przepowiadała wróżka Aleksandra. Na wysokim stojaku umieszczono purpurowe serce, które chłopcy i dziewczęta przekłuwali szpileczką, aby poznać imię przyszłej sympatii. Tuż obok przyjmowała ciekawych, co los przyniesie wróżka Anita, u której dzieci wybierały z czterech talerzy jeden. Pod talerzami znajdowały się złota obrączka – oznaczająca małżeństwo, listek – szczęście, różaniec – religijność, bilet – daleką podróż. Bardziej ciekawe i odważne dzieci prosiły o odczytanie losu z dłoni. Pod koniec imprezy zaproszono wszystkie dziewczynki do wróżby z butami, które najpierw ustawiono, a potem kolejno przesuwano w stronę progu. But, który pierwszy przekroczył próg drzwi należał do Zuzi z klasy 2 i Ona pierwsza z grona dziewczynek, według wróżby, wyjdzie w przyszłości za mąż. W następnej kolejności tak samo wróżyli chłopcy, z których pierwszy w przyszłości ożeni się Tobiasz z klasy 1. Wyłoniona w ten sposób para zatańczyła dla reszty dzieci. Każda z klas i oddział zerówkowy podziękowały wróżkom piosenką.
Wyśmienita zabawa trwała blisko dwie godziny lekcyjne. A później do końca zajęć wśród dzieci toczyły się rozmowy na temat wrażeń i odczuć.
Wyszukiwanie na stronie
Gościmy:
Odwiedza nas 16 gości oraz 0 użytkowników.